måndag 16 september 2013

Tematrio - Tema på Bokmässan

Nu var det dags för Tema trio igen och denna vecka handlar det om Bokmässan. Jag har ännu inte bestämt mig för att åka, ena sidan av mig vill och andra vill satsa på nyinköp till hemmet. Lite nya hyllor och en ny soffa och i alla fall hos mig räcker inte pengarna till allt. Jag får visserligen bo hos en kompis helt gratis, men bokinköp blir det när man är på mässan.
Denna vecka har Lyran denna trio. Men vilka teman skulle ni vilja ha på Bokmässan? Ge tre förslag! 

1. Australien skulle vara intressant. Hur lever den "vanliga" människan? Man och kvinna är de jämlika?

2. Humor. Det skrivs alldeles för lite böcker som är roliga. Ett gott skratt förlänger livet.

3. Framtiden. Hur kommer den se ut? Det kan vara fantasy eller vetenskapliga böcker.
Vad bör vi göra för våra barn ska få en bra framtid? Miljön?

Ha det bra, ta det lugnt.

7 kommentarer :

  1. Vi har en samma, framtid. Humortema vore inte så dumt...

    SvaraRadera
  2. Australien skulle vara kul! Och ett humortema tycker jag skulle vara bra - inte så ofta det pratas om roliga böcker!

    SvaraRadera
  3. Vilka bra förlag :)
    Australien skulle verkligen vara spännande och humor kan man ju inte få för mycket av.

    SvaraRadera
  4. Humortema var ett bra förslag:).

    SvaraRadera
  5. Humor vore kul! Men kanske ganska svårt, för vad är egentligen humor? Och det är så individuellt vad man tycker är kul och vad som är okej att skämta om. Fast det kanske hade varit bra frågeställningar att ta upp till just ett sådant tema ;)

    SvaraRadera