söndag 29 september 2013

Reading habits tag

Många är nu hemkomna från en trevlig bokmässa i fina Göteborg, hoppas ni haft det trevligt. Jag har istället varit på IKEA med dottern, hon har flyttat till Jönköping för att studera. När jag sent igår kollade min blogg hade jag blivit taggad till denna utmaning. Jättekul, tack Ewa. K .
 
1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Det är min fina lilla fåtölj, eller sängen.
 
2. Bokmärke eller random pappersbitar?
 
Bokmärke, hundöron får absolut inte förekomma.
 
3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
 
Det beror på hur bra boken är, men oftast ska kapitlet vara till ända.
 
4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
 
Vin är gott, men det får inte bli för mycket.
 
5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
 
Jag kan ha klassisk musik i bakgrunden.
 
6. En bok i taget eller flera samtidigt?
 
Jag är mästare på att börja på nya böcker, blir liksom så nyfiken. Så jag kan ha alltifrån 2-5 böcker igång.
 
7. Läsa hemma eller överallt?
 
Mest hemma men även ljudbok i bilen och i väntan på något.
 
8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
 
Tyst, fast när jag är ute och går kan jag liksom kommentera saker eller skratta högt. Då tittar de lite konstigt på mig.
 
9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
 
Nej absolut inte, tycker jag en bok är skittråkig slutar jag läsa.
10. Bryta rygg eller inte?
 
Kan hända.
11. Skriver du i böcker?
 
Nix
 
12. Vilka taggar du?
 
Samt alla som känner sig lite AVIS för att ni inte var på Bokmässan.
Ha en skön söndag

7 kommentarer :

  1. Vin, en god bok och fredag kväll - det är oslagbart.

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul. Ska genast fixas =) Tack för tagg =)
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Klassiskt i bakgrunden funkar för mig också!

    Har svarat på frågorna i min blogg. Kul utmaning!

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa om andras läsvanor.

    SV: Behöver inte ta semester, jag är hemma helt på grund av sjukdom sedan ganska många år tillbaka så jag borde hinna med böckerna. Men konstigt nog räcker ändå inte tiden till för att läsa så mycket som jag vill :)

    SvaraRadera
  5. Oj förlåt Lena det visste jag inte. Skönt att det finns böcker då.
    Mia

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Finns få saker som slår ett glas rött och en riktigt bra bok! :)

    SvaraRadera