fredag 25 april 2014

Bokbloggsjerka 25 – 28 april

Jag har varit och handlat, bakat bröd till knytkalaset imorgon och ätit Chicken Bombay. Så nu sitter jag här mätt och glad och tänkte köra lite Bokbloggsjerka, så jag kollar in veckans fråga hos Annika.


Känner du igen dig i något eller några av de påståenden som du kan läsa om på ”21 signs you´re suffering from a book hangover”?
Vilket eller vilka i så fall?
Ja,jo eller nej, men hallå vad svårt. Jag är småkär i Alan Banks, men jag vet att han bara finns i böcker.
Inte heller köper jag allt av en författare jag läst en superbra bok för de pengarna finns inte.
Summan av allt blir nog ett NEJ, jag tror inte något stämmer på mig, för mitt alternativ fanns inte med. Gissa vad det är?


Lite bränt blev det men man får hoppas det är gott inuti. Trevlig helg, imorgon blir det Spa och knyt.

10 kommentarer :

  1. Trodde inte att något stämde på mig heller. Men när jag kom till punkt 15 kände jag rodnaden komma krypande över kinderna.

    SvaraRadera
  2. Brödet ser gott ut. Jag lider nog av lite baksmälla.... ;)

    SvaraRadera
  3. Tyckte faktiskt också listan var lite "besatt". Jag brukar kanske köpa mer av samma författare, men inte allt på en gång, snarare någon pocket eller två i taget.

    SvaraRadera
  4. knyt är trevligt (ex Mumin-smycken finns

    SvaraRadera
  5. Själv är jag lite förälskad i Ben Cooper. Och Barbara Havers.

    SvaraRadera
  6. Tyckte också listan var lite... överdriven, men små slängar av bokbaksmälla har jag emellanåt :)

    SvaraRadera
  7. Hm, jag brukar köpa det mesta av en författare jag har älskat en bok av, men brukar sprida ut det över en period av några år. Anne Rice är en sådan författare, till exempel.

    SvaraRadera
  8. Jag köpte gärna allt av en författare jag tycker om men sen jag gick över till bibliotek har det lugnat sig, puh.

    SvaraRadera
  9. Jag tyckte först att ingenting stämde in, men vid närmare eftertanke så fanns det ändå punkter som faktiskt passade ganska bra.

    SvaraRadera
  10. Kände igen över hälften, men alla brukar ju inte komma samtidigt :)

    SvaraRadera