måndag 14 april 2014

Tematrio - En deckare i Påsk?

Snart är det påsk och en påsk utan deckare är inte påsk.Lyrans noblesser ställer denna fråga i veckans tematrio.

Vilka är dina tre favoritdeckare? Presentera en bok, författare eller romanfigur. 
1:a  Buthler&Öhrlund som i höst kommer ut med denna bok, gissa vem som ska läsa denna. Eller rättare sagt lyssna på, Stefan Sauk är grym som uppläsare.
2.a Jussi Adler-Olsen just Marcoeffekten tycker jag är den sämsta i serien men älskar som så många andra Assad.
3.a Carin Gerhardsen med Hammarby serien, har ni inte läst den än, gör det. Inte en av hennes böcker har jag blivit besviken på. Ser framemot denna.
Fast i påsk blir det inte någon av dessa, vilken får du veta längre fram.

12 kommentarer :

  1. Buthler & Öhrlund har jag inte läst, men alla Adler-Olsen och alla Gerhardsen. :-)

    SvaraRadera
  2. Gillar Gerhardsen :) Så är det den enda av dina som jag läst också...

    SvaraRadera
  3. Vi tycker rätt olika! Jag gillar inte alls Butler/Öhrlund, och jag tyckte Marcoeffekten var den bästa hittills av Adler-Olsen... Tur det finns böcker för alla smaker! Jag ser dock fram emot Carins bok, jag har oxå gillat hennes tidigare!

    SvaraRadera
  4. Har inte haft möjlighet att läsa så många av Buthler & Öhrlunds böcker, men de jag har läst har jag gillat.
    Carin Gerhardsen däremot gillar jag inte.

    SvaraRadera
  5. Jag läste två Gerhardsen men sen orkade jag inte med alla orgier i blod och splatter och hemskheter mer. Jag håller mig till mina snälla pusseldeckare där liken dör i biblioteket utan att någon måste peta i deras inälvor eller att det är en seriesatanistpedofilpsykopat som härjar :)

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon av dina författare. Men alla finns på min att läsa lista!!

    SvaraRadera
  7. Adler-Olsen är riktigt bra. Precis köpt Marcoeffekten. Har bara läst de två första i Hammarbyserien men tyckte de var helt ok. Letar efter tredje boken just nu på antikvariat.

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att Stefan Sauk gör jättebra inläsningar!

    SvaraRadera
  9. Har nyss gjort bekantskap med Carin Gerhardsen och är förtjust! :)

    SvaraRadera
  10. Åh Buthler & Öhrlunds ser jag sååååå mycket fram emot :)

    SvaraRadera
  11. Adler-Olsen har jag bara läst den första av hittills men den tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera
  12. Inga författare som jag hade läst här.

    SvaraRadera