onsdag 23 april 2014

Världsbokdagen 23 april World book day

Idag är det Världsbokdagen, det instiftades av Unesco 1995 och är alltid den 23 april.(om det inte krockar med påsk)
Mer om detta kan ni läsa här;
http://www.unesco.se/den-23-april-firas-varldsbok-och-upphovsrattsdagen/
och här;
http://www.unesco.org/new/en/unesco/events/prizes-and-celebrations/celebrations/international-days/world-book-and-copyright-day-2014/

Jag skulle vilja uppmana alla bloggare med Instagram att lägga ut boken man läser, antingen med taggen
#världsbokdagen eller mer internationellt #bookday , sista jag kollade var den sistnämnda redan upp i över 6000 inlägg.
Jag ska dagen till ära på plastparty, men hinner jag så ska jag läsa denna bok, Irländska författare om jag inte har fel.

2 kommentarer :

  1. Sommaren utan regn längtar jag också efter att läsa. Läste en intervju med författaren i 450 och den verkar bra. Ser fram emot att läsa dina tankar.

    SvaraRadera
  2. Ja jag ska försöka sätta pränt på mina tankar sen.
    Mia

    SvaraRadera