måndag 7 april 2014

Tematrio - kulturgrejer

Denna veckan undrar Lyran vad vi konsumerar för annan kultur, 
så mina författarbesök på biblioteket kan jag räkna bort.
Min dotter är väldigt musikalisk och spelar klarinett i två orkestrar så det blir en del konserter, fast jag har ännu inte varit i Spira huset. Men visst ligger det vackert vid bron och sjön.
Utställningar försöker jag gå på när tid finns, (och pengar). Inte långt ifrån mig finns
Vandalorum, kolla här. Där har de även himla god mat, man kan åka dit bara och äta för det är så himla mysigt.
Matmässa kommer till Gislaved, ska bli kul att gå på.
International Street Market
Område: Gislaved
Arena/Plats: Gislaved centrum  Kategori: Evenemang, Mässor, Mat och dryck
Datum: Onsdag 14 maj 2014 - lördag 17 maj 2014
Jag vill nog påstå att jag är ganska öppen för det mesta, ha en trevlig måndag.

13 kommentarer :

  1. Matmässa låter intressant - och gott! :-)

    SvaraRadera
  2. Det här var ett klurigt tema för mig den här veckan. Jag älskar typ all kultur! :)

    SvaraRadera
  3. Åh du bor i närheten av vandalorum! Där har jag bara varit utanför. Blir oftast att man bara blåser förbi Värnamo.

    Jag bor nära Jönköping.

    Denna Tematrion hittade jag massor av nya ansikten. Kanske är andra som svarar på denna än som brukar! Kul att hittat dig i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Den här blir svår för mig, jag är inte så kulturell alls... Mer nöjesfält och djurparker... Och interaktiva museum där en får experimentera själv... Katter, är det kulturellt?

    SvaraRadera
  5. Live-konserter är kul, mässor också!

    SvaraRadera
  6. Matmässa, men å så trevligt! Precis min typ av önskeaktivitet.

    SvaraRadera
  7. Jag har varit på matmässa vid ett tillfälle och det var riktigt trevligt :)

    SvaraRadera
  8. Jag älskar matmässor! Enda nackdelen är att man släpar med sig alldeles för mycket hem.

    SvaraRadera
  9. Vilka väldigt fina, och lockande, bilder...

    SvaraRadera
  10. Jag vill gå på Spira, ser så fint ut!

    SvaraRadera
  11. Utställningar går jag alldeles för sällan på, likaså matmässor!!

    SvaraRadera
  12. Matkultur, ja, det gillar jag också, synd att jag inte tänkte på det när jag skrev mitt inlägg.

    SvaraRadera
  13. Mat är ju också kultur, tänkte inte på det. Det är ju jättespännande och kul att testa nytt både lagat av andra och av en själv.

    SvaraRadera