fredag 11 april 2014

Bokbloggsjerka 11-14 april

Då var det äntligen fredag, med tre kvällar borta denna vecka så känner man sig aningen trött.
Denna helg ska ägnas åt att städa hemmet, byta däck på bilen och läsning förstås.

Men innan dess lite bokbloggjerka hos Annika


Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon av de böcker som står i din bokhylla? Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?
Ja det har hänt ett antal gånger, några jag skäms lite över. Det har nämligen hänt över några böcker jag fått, de har liksom hela tiden hamnat längs back i läslistan.
Då har jag fått böcker jag varit mer sugen på att läsa och sen glömt bort dem.
Listan av böcker är nu uppe i 4, så jag skäms lite. Boken ovan började jag läsa på, men sen blev det inte mer.
Denna bok har jag läst mer än hälften men sedan blev det stopp och massa andra böcker kom emellan. Ändå är den riktigt bra.
Jag har bestämt jag ska skriva in dem på läslistan i sommar, så slipper jag skämmas mer.

14 kommentarer :

  1. Jag har nog egentligen det motsatta problemet... jag vill läsa alla mina böcker samtidigt :)

    SvaraRadera
  2. Äsch, jag tycker inte att en behöver skämmas för att en inte är sugen! Så är det ibland bara helt enkelt :)

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag fick leta innan jag hittade kommentera-knappen! Kul blogg, hit återkommer jag. Särskilt förtjust i att se att du är dubbelt-tjugofem med ett litet plus - det är jag också, men så elegant hade jag inte tänkt på att formulera mig!

    SvaraRadera
  4. Vissa böcker börjar man på, läser några kapitel och sen får den ligga där den ligger för man har så många bättre böcker att läsa... Farligt farligt det dära för en bok kan ju bli liggandes i månader eller år och för eller senare måste man ta ett beslut om att fortsätta eller be boken flytta.

    SvaraRadera
  5. Skäms inte! Livet är för kort för att läsa böcker som en egentligen inte är sugen på. Bokpresenter är jätteknepiga men det är väl inte någon plikt egentligen att läsa alla, särskilt inte för någon som redan läser så mycket som du gör.

    SvaraRadera
  6. Om det är en bok som jag MÅSTE läsa men tappar lusten så brukar jag "blädderläsa" och sen läsa koncentrerat igen den sista lilla biten(så att jag vet vad som händer och hur det slutar) så kan jag sen lägga undan boken med gott samvete. Men det händer väldigt sällan - hände faktiskt bara en gång förra året, men då var det en alldeles fruktansvärt usel recensionsbok.

    SvaraRadera
  7. Jag har en bok som gärna hamnar längst ner i läshögen. Undrar om jag någonsin kommer att få sådan lästorka att jag tar till den.

    SvaraRadera
  8. Visst händer det att man börjar läsa böcker och lägger undan dem. Men inte så ofta dessbättre!

    SvaraRadera
  9. Det är sällan jag börjar läsa på en bok som jag sedan lägger undan. Har jag väl börjat läser jag oftast ut dom :)

    SvaraRadera
  10. Med en utmattningsdepression försvann läslusten, jag jobbar hårt på att den ska komma tillbaka...

    SvaraRadera
  11. Ibland så blir det ju så. En bok kan vara bra, men så kommer jag av mig och så blir den liggande tills jag känner att det är dags att ta upp den igen :)

    SvaraRadera
  12. Det har hänt mig också att böcker jag fått (och velat ha) plötsligt inte känns lockande. Oftast tar jag tag i den då den fått "vila" ett tag :)

    SvaraRadera
  13. Tycker inte du behöver skämmas, är väl yttterst mänskligt?

    SvaraRadera
  14. Ja visst är det jobbigt det där när man önskar sig en bok, är jättesugen på den och sen när man får den blir den bara liggande. Men förr eller senare brukar ju andan falla på för det mesta.

    SvaraRadera