onsdag 23 juli 2014

Mari Jungstedt - Den man älskar

En blek aprilsol kryper långsamt över det gamla stenbrottet i Bunge på norra Gotland där mäklaren Sanna Widding har hittats död. Några kilometer därifrån ligger en anrik kalkstensgård som hon fått i uppdrag att sälja. Men försäljningen väcker starka känslor i ägarfamiljen och snart stiger djupa och mörka hemligheter upp till ytan. 
Kriminalkommissarie Anders Knutas är tillbaka efter sin sjukskrivning och kastas genast in i en omskakande mordutredning. Tillsammans med kollegan Karin Jacobsson inser han snart att Sanna Widding inte kommer att bli det enda offret. Hämtat från Bokus


Eftersom jag älskar Mari Jungstedts böcker om Knutas, köpte jag boken. Men sedan valde jag ändå att lyssna på den. Jag tycker den var ganska lik hennes andra böcker, samma upplägg och story. Tyvärr saknar jag hans fru Trine och även reportern Johan Berg tyckte de gav lite extra krydda åt böckerna. Karin har jag inte fastnat för på samma sätt. Lättlyssnad sommarbok uppläst av bästa Katarina Ewerlöf. BETYG -4
Ljudbok (mp3 cd)
Språk: Svenska
Serie: Knutas (del 12)
Inläsare: Katarina Ewerlöf
Utg.datum: 2014-05-09
Förlag: Bonnier Audio
Dimensioner: 125 x 139 x 5 mm
Vikt: 54 g
SAB: Hc,839.738
ISBN: 9789173487931

6 kommentarer :

  1. Jag har inte hunnit så långt i denna serie ännu. Skall läsa bok tre. Men har verkligen gillat de två första så det skall bli kul att läsa fortsättningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du läsa ifatt, men undrar om hon kommer fortsätta serien med Knutas

      Radera
  2. Trine tror jag inte jag kommer attsakna, men Johan gillade jag, trist om han inte är med... Och jag är mer förtjust i Karin än i Knutas.

    SvaraRadera
  3. Har fortfarande inte tagit till mig det här med ljudböcker och inte heller har min man lyckats övertyga mig om att jag borde läsa fler kriminalromaner och deckare :)

    SvaraRadera
  4. Läser den just nu :)

    SvaraRadera