lördag 19 juli 2014

Loppis, stranden och middagsbjudning

Det var loppis på Edith och Julia (bed and breakfast på Öland) idag, så jag vandrade över och kollade, mest skräp. Men lyckades hitta 3 pocket a' 10kr. Inte vet jag om det var något att ha men Tamara McKinley skriver rätt bra.
Annars blir det inte jättemycket läst, på stranden är det nästan för varmt och jag är typ i vattnet hela tiden. Finns det vattentäta böcker?
Idag hade vi middagsbjudning i vårt hus, min svägerska och hennes man. (När dottern dukat klart, så tog hon sin bok och läste) Vad jag bjöd på, jo detta.
Supergott, jag kan verkligen rekommendera det, vi serverade med risoni och sallad.
Till efterrätt blev det kladdkaka, glass och blåbär. 
Nu är det en dag kvar och på måndag bär det hemåt, trist men samtidigt saknar jag katterna och sonen. Tack och lov har vi pool hemma.

10 kommentarer :

  1. Tamara McKlinley är härlig sommarläsning.

    SvaraRadera
  2. Den Tamara McKinleyn tillhör det bästa jag läst av henne, så det var ett fynd :)

    SvaraRadera
  3. Pool - nu blev jag avundsjuk :-)
    Tara McKinley har jag planer på att läsa någon gång. Svärmor älskar hennes böcker.

    SvaraRadera
  4. Ska bli intressant och se vad du tycker om Tony & Susan.Tyckte den börja väldigt spännande så det blev läsning långt in på natten men tyvärr vart sista halvan inte nåt vidare.
    Bra blogg du har !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi får se när jag läser den.

      Radera
  5. SV: Ja Serien Vindens namn skall vara fantasy. jag hoppas de är bra!

    SvaraRadera