tisdag 22 juli 2014

På hemväg från Öland

På hemvägen från Öland besökte vi World of Dinosaurs, en utställning både med fullvuxna skelett och rörliga animatroniska dinosaurier.
Detta är en Mamenchisaurus den levde i Kina under Jura perioden, den blev 30 meter lång.
Här ser vi köttätande dinosaurer, den i mitten kommer jag inte ihåg riktigt namnet på, men de andra är Tyrannosaurus rex, kanske den i mitten också.
Efter skeletten fick man gå ut och resten av utställningen var ute, tur vädret var fint. (OBS Inga jag känner där, råkade bara komma ivägen)
Vad denna lilla sötnos heter kommer jag dock inte ihåg.
Jagad av Tyrannosaurus rex, tur att det inte var verklighet.
Här är ytterligare ett par som var med i filmen Jurassic park. Denna Triceratops poserade Steven Spielberg med, vilket har upprört några.
Också en köttätande dinosaurie, vilket jag inte riktigt kommer ihåg namnet på.(Bra minne va?)
Här ser ni de ettriga Velociraptor, de kommer man ihåg från Jurassic Park filmen då de stökade i köket.
Skulle ni vilja besöka parken finns den här.
Jag blev enormt sugen på att se Jurassic park filmerna.
Några böcker som handlar om Dinosarier, finns det?
Utställningen kommer till Stockholm 2015.

4 kommentarer :

  1. Kul ställe, det skulle jag och min familj ha gillat!

    SvaraRadera
  2. Vet ingen mer än just Jurassic Park av Michael Chrichton - en mkt bra bok är det med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis, andra fantasy böcker finns men inte så mycket om dinosaurier.

      Radera