lördag 26 juli 2014

Supervärme, poolbad och problem med läsning

Ja, det är supervarmt, inte behöver man åka utomlands precis. Tack och lov för poolen.
Då är det gott med en cider, denna med citrussmak var extra god.
Det negativa är att man har svårt att sova, trots fläkt. Jag brukar lyssna på ljudbok och ställa den på insomning. Men ibland är det hopplöst, kanske sovit 3-4 timmar inatt. Då orkar man inte mycket sedan.
Läsa går rätt bra speciellt med läsplatta, men pausade Boktjuven lite. Jag lånade denna bok av en släkting för cirka ett år sedan och den har bara blivit liggande. Nu ska vi dit på måndag så bäst att passa på, vill lämna tillbaka böckerna.
Ja som ni ser har jag problem med läsningen, katt i vägen. Hur har ni det i värmen?

5 kommentarer :

  1. Längtar verkligen efter lite svalare väder. Sömnen är obefintlig nu i värmen och man orkar inte ens läsa så mycket som man velat.

    SvaraRadera
  2. Jag har flyttat ner i min källare och läser hela dagarna, det är faktiskt ganska ljuvligt!

    SvaraRadera
  3. katthinder känner man ju till! morgnar och kvällar skönast just nu

    SvaraRadera