tisdag 15 mars 2022

Anna Alemo - När vardagen knackar på

Frida lämnas ensam kvar i lägenheten i Lund. Hon tvingas hantera ovälkomna hantverkare, Pokémon-jagande föräldrar, en otrevlig professor och vännernas kärleksbekymmer. Allt medan Mårten umgås alldeles för mycket med en kvinna med så långa ben att hälften hade varit nog. Kan Frida lita på honom? Eller ska hon än en gång bli sviken i kärlek? Hämtat från Historiska media

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Historiska media och eftersom jag läst del 1 ville jag läsa del 2.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Bra textstorlek och omslaget visar lite vad som händer i boken.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Bra språk och lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag gillar de mesta Anna skriver, det märks hon har humor.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, verkligen inte.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Underbara karaktärer, i denna boken hade man mer sympatier för Frida.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar på både miljö och personer.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, absolut, hon har en serie ute om kvinnor den första heter Charlotte. Sen kommer del 3 om Mårten och Frida den 15 maj.

Sammanfattning.


Jag tycker faktiskt denna var snäppet bättre än del ett, men det berodde nog på hantverkare och vad de ställde till. För att ha hantverkare hemma är sjukt jobbigt jag vet. Det är en varm välskriven berättelse där du fnissar högt emellanåt. Del 3 nu, tack.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Frida och Mårten (del 2)
Antal sidor 382
Utgivningsdatum 2022-03-07
Förlag Historiska Media
Dimensioner 215 x 140 x 28 mm
Vikt 555 g
SAB Hc
ISBN 9789177898030
Min bok var ett recensionsexemplar från Historiska media 💛🧡💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar