söndag 20 mars 2022

En smakebit på søndag

Men varför går helgerna så fort men vilken fin helg det varit. Min dotter och mitt barnbarn möte mig på jobbet i fredags. Sen gick vi och handlade lite. Vi lagade tacos men barnbarnet somnade mitt i maten stackarn, Han har varit sjuk i två veckor och inte hämtat sig än.

Påhittig är han med, om man stoppar gaffeln i hålen på flaskan blir det väl ett sugrör?
Jag läser Annas bok som är del 2 i serien om Frida och Mårten och den är riktigt rolig.
Frida är barnvakt, det är hennes systers barn.

”Vad har du på tröjan?” Elton hade släppt blicken från tv:n och pekade på hennes mage.

”Jag har väl inget …” Frida blickade ner på sin vita topp. ”Nej, jävlar!”

Hur i hela friden hade hon hel pizzaslice fastklistrad mot tröjan?

”Jävrar.” Elsa klappade på sin bara mage.

”Du sa ett fult ord. Ajabaja.” Elton hötte med fingret. ”När får vi godis?”

”Förlåt, det var dumt.” Fan, hon måste tänka på sitt språk. Små grytor har också öron.

”Jävrar godis”, sa Elsa.


Mer smakebitar här..Betraktninger

19 kommentarer :

  1. Hon var på en bokträff i höstas och då fick vi en av hennes första böcker. Jag har inte läst den än, men jag är väldigt nyfiken på det hon skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver väldigt roligt tycker jag.

      Radera
  2. Påhittligt barn, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. visst har de små grytorna också öron. säger en något olämpligt hör de särskilt bra. känner igen författarnamnet. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Jag håller också på att läsa den.

    SvaraRadera
  5. Okänd bok och författare för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. Det låter som en underhållande bok.

    SvaraRadera
  7. Roliga böcker attraherar mig dåligt, vet inte varför. Kanske har jag bara inte hittat den rätta humorn som funkar för mig. Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt med humor men hon lyckas

      Radera
  8. Så nydelig barnebarn! Jeg har også hatt besøk av barnebarn i helgen. Men han er blitt 14 år, så han er litt større :-) <3
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de växer de också så man får passa på att njuta.

      Radera
  9. Jag har läst andra böcker av författaren men inte denna.

    SvaraRadera
  10. Ibland ramlar det ut ett fult ord ur munnen och då är det bra om det inte finns barn i närheten. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Okänd författare för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera