måndag 14 mars 2022

Helgen som inte blev som jag tänkt, ingen ögonundersökning.

Jag köpte en biljett från A-torps kyrka till Jönköping, det var bara det att när jag kom till Gislaved så hade Jönköpingsbussen åkt.(Jag hade givetvis frågat chauffören om Jönköpingsbussen väntade, men han hade blängt på mig och svarat: Det vet inte jag)
Jag ringde kundtjänst och hon sa att jag skulle ta en buss till Värnamo och byta till snabbuss på stationen. Bara det att den bussen inte stanna på stationen.
Min dotter med sambo fick så hämta mig i Gislaved och sen vänta en stund och köra mig till Gislaved igen. Men tiden till ögonmottagningen fick jag avboka det fanns ingen chans att hinna. Försökte med Krösatåget men då var det inställt för fordonsbrist.
Så till slut kom jag på bussen till Jönköping, för även om det inte blev undersökning skulle jag till barnbarnen.
Jag fick vänta på tåget som skulle ta mig vidare så jag passade på att ta en fika.
Då hoppar vi till kalaset, där vi ser 3:åringen festa på korv och makaroner.(favoritmat)
Noah älskar tåg så vad passar bättre än en tågtårta.
Dessutom gillar han glass men inte vanlig tårta.
Tre år tänk vad tiden går fort.
Paketöppning, Noah är inte som andra barn han öppnar ett paket och sen njuter han av det. 
Här ser vi lillebror Vidar.
Noah hade fått målarbok och pennor av mig och tyckte det var så roligt att måla.
Tittut här får han delar till sin tågbana.
Han fick också en balans cykel men det tog en stund för han pratade hela tiden om att han ville trampa.
Vildkatten var ett spel han fick.
Här ser vi lillebror med hörselkåpor som Noah fick i ett paket med utklädning byggjobbare.
Noah själv kallade det öronmuffar.
Tyvärr går tiden alldeles för fort och det var dags för hemresa.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar