måndag 7 mars 2022

Kari Melander - Hoppe letar efter svansen

I hela den stora, vida världen finns det bara en kaninsom någonsin har letat efter sin egen svans. Och den kaninen heter Hoppe. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Barnbok som jag tackade ja till.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Bra textstorlek och snyggt omslag

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte om boken och det är väl fint att man ska hjälpa varandra.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Det var djur och jag älskar djur så det var inte svårt att ha favoriter.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra och fina illustrationer till som satte pricken över i:et.

Vad var annorlunda med denna boken?


Den var skriven på rim.

Vad kunde gjort boken bättre?


Det som kunde gjort boken bättre var att den skulle varit utgiven i inbunden format.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, gärna.

Sammanfattning.


En jättefin barnbok på rim med fantastiskt fina illustrationer av Magdalena Brunzell.
Den handlar om kaninen Hoppe som letar efter sin svans och ger sig ut i skogen för att leta. Många av djuren är hjälpsamma och erbjuder den ena svansen efter den andra.
Nästa gång barnbarnen är nere ska jag läsa det för den, tror de hade gillat den lika mycket som jag.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4

Format Häftad
Språk Svenska
Antal sidor 28
Utgivningsdatum 2022-03-21
Förlag Solentro
ISBN 9789175657622
Min bok var ett recensionsexemplar från författaren 🐰🐰🐰

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar