tisdag 19 april 2022

Tisdagstrio. Vecka 16: Tre (i titel, tre viktiga karaktärer, trilogier, del 3 i serie osv.)

Då var det tisdag och tillbaka till jobbet igen, men jag är nöjd för det har varit en underbar helg. Nu handlar det om udda siffran 3.
En barnbok som handlar just om det där att leka tre, vilket inte alltid är så lätt.
Denna trilogi gillade jag skarpt.(tyvärr ej i rätt ordning men går ej att fixa i nya bloggersnittet 🤬)
Min bok såg inte ut så utan var av äldre typ.
Finns även som film.

25 kommentarer :

  1. De tre musketörerna såg jag som TV-serie när jag var barn. Boken skulle vara kul att läsa. Alltid roligt med klassiker.

    SvaraRadera
  2. Milleniumtrilogin har jag läst och gillat. De tre musketörerna är något av en favorit 🙂

    SvaraRadera
  3. Larssons trilogi har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  4. Milleniumtrilogin är så otroligt bra. De tre musketörerna läste jag när jag var ung.

    SvaraRadera
  5. nej, att leka tre har väl egentligen aldrig fungerat. De tre musketörerna har jag läst för länge sedan. Män som hatar kvinnor har jag sett

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl konstigt att man inte kan vara tre.

      Radera
  6. De tre musketörerna läste jag när jag växte upp. Ganska spännande vill jag minnas. Och så Milenniumtrilogin, det var bra spänning.

    SvaraRadera
  7. Den enda jag har läst av dessa är Milleniumtrilogin, men De tre musketörerna vill jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
  8. inte läst, Musketörerna är jag nyfiken på, min far ändrade namn efter en av dem.

    SvaraRadera
  9. Javisst är milleniumtrilogin bra - har den i min trio också. Alla tre vill leka två är en härlig titel och härligt illustrerat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja barnböcker är så fint illustrerade.

      Radera
  10. Kul att du fick med De tre musketörerna! Jag gillar också Millennium-trilogin!

    SvaraRadera
  11. De tre musketörerna har jag bara sett på film, men inte den där nya.

    SvaraRadera