tisdag 26 april 2022

Tisdagstrion. Vecka 17: 1800-talet

Denna gången blir det lätt för mina barn brukar säga att jag är född på 1800-talet, då tar jag väl en jämngammal författare då.
Jag är nog inte ensam om att ha med denna serie, men den är så himla bra. Ska snart ge mig i kast med bok 3. Så ser jag Sanditon på tv.
Ewa Klingberg är en duktig författare och skriver gärna om dåtid och nutid. Här får vi bekanta oss med slutet av 1800-talet. Läs boken, super.
Frida Skybäcks serie om Systrarna Stiernfors bara måste ni läsa. Så himla bra.
På senaste bokträffen fick vi denna som jag snart ska läsa.
Tack lovereads 🧡🧡
Mer 1800-tal hos Ugglan & Boken

18 kommentarer :

  1. Norrsken har jag läst och nu när jag tänker på det så borde jag verkligen läsa tredje delen i den serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker de var väldigt underhållande böcker.

      Radera
  2. Klingberg skriver bra, blandar historiskt och nytt.

    SvaraRadera
  3. Emmas affär är med hos mig också :)

    SvaraRadera
  4. Ewa Klingberg har jag länge funderat på att läsa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  5. jag är också född på 1800 - talet enligt mina barn. min mamma tyckte också att jag levde i fel århundrade! Bridgerton har jag sett som serie. de andra två känner jag till men den sista såg för första gången alldeles nyss på en annan blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den fick jag på en bokträff, ska nog läsa den snart

      Radera
  6. De här får jag kolla upp :)

    SvaraRadera
  7. Bridgerton känner jag igen. Är inte det en tv-serie också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är en tv-serie också men böckerna ger ju mer

      Radera
  8. Skybäcks serie är med i min trio med. Bridgertonböckerna och någon av Tessa Dares böcker ska jag nog prova på.

    SvaraRadera
  9. Jag har hört talas om alla dina tre, men har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  10. Ewa Klingbergs bok är den enda av dina som jag har läst.

    SvaraRadera
  11. Frida Skybäcks bok har jag läst, dock inte läst sista boken i serien.

    SvaraRadera