söndag 17 april 2022

En smakebit på søndag

Söndag och påskdagen, mina gäster har åkt hem och jag saknar dem redan. Jag är ganska trött men även glad att jag har tre underbara barnbarn.
Denna bok lyssnar jag på men har inte hunnit så långt precis.
Här kommer smakebiten;
”Jajamän. Jag och Pelle Almén ska hålla ställningarna.”
Rokka försökte låta entusiastisk över sitt nya jobb, men det var tveksamt om han lyckades.
”Vilket jäkla team”, skrattade Victor. ”Men var ska du bo? Hos mamma och pappa?”
”Knappast. De sitter som två brända russin på Solkusten. Nej, det blev det här lilla huset i Åvik, en klasskompis hus. Jag lyckades förhandla ner hyran så att den passar en snutlön.”
Jag vet inte vad en polis tjänar men säkert mer än mig.
Hoppas ni haft en fin påsk.🐥🐥🐥

12 kommentarer :

  1. Den här läste jag när den kom ut 2015, ett annat förlag och en helt annan framsida. Har läst alla böckerna sen dess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den boken har jag, framsidan var inte lockande

      Radera
  2. Författarnamnet känner jag igen, men inte läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Visst blir man lite mör när man umgåtts med den minsta generationen, men hjärtat blir fyllt! Boken känner jag inte till, men så läser jag ju inte deckare. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa det har du rätt i, är verkligen trött.

      Radera
  4. känner möjligen igen författarnamnet men har inte läst boken. tack för smakebiten! har träffat mina barnbarn och det är alltid jättefint. ett riktigt energipåslag.

    SvaraRadera
  5. Den har stått här i hyllan väldigt länge nu. Någon gång kommer jag säkert att ta tag i den 🙂

    SvaraRadera
  6. Den känner jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera