fredag 1 april 2022

Cecilia Sahlström - Flickan som dansade

Sara och hennes team står inför ett underligt fall. Affärsmannen Patrik Rönne hittas brutalt mördad på sitt kontor på Gyllenkroks allé i Lund. Inga spår finns på fyndplatsen, eller i hans hem. Det enda teknikerna hittar är en mobiltelefon. På den finns en film med en dansande flicka och en kvinna.

De går noga igenom Rönnes bakgrund och affärer, men hittar inga oegentligheter. Det råder dock ingen brist på rykten, rykten som säger dem att Rönne inte var en särskilt trevlig man, och särskilt inte mot kvinnor.

Sara försöker förgäves ta reda på vem kvinnan på filmen är och om haft ett förhållande med Rönne. Utredningen står och stampar, men så får de höra om en flicka som börjat bete sig märkligt i skolan, och vars mentor har anmält skador till socialtjänsten. Flickan ser ut att vara den dansande flickan.

Flickan som dansade är den sjunde fristående delen i Cecilia Sahlströms serie om poliskommissarie Sara Vallén på Polisen i Lund. Hämtat från Bokfabriken

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst alla böcker i serien och såklart ville jag läsa denna också.Man vill veta hur det går för Sara och hennes team.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Layouten är helt okej, böckerna matchar varandra

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst med bra driv.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det kan jag inte påstå.

Vad gillade du med boken?


Jag gillar Cecilias böcker, de handlar väldigt mycket hur de går tillväga, man följer intervjuar och spåren de har. Man får följa en del privat med, men inte så mycket.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, det kan jag inte påstå, tvärtom

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Man gillar Sara mest, men det är henne man följer mer.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker de är bra, nu var det ett tag sedan jag var i Lund.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, jag vill ha mer böcker i serien.

Sammanfattning.


Det är spännande att följa poliserna i jakten på mördaren, hur de lirkar fram vad de behöver när de förhör misstänkta. Böckerna blir bättre och bättre, även om jag kände att den förra var lite bättre än denna. Men faktum kvarstår de är snabblästa och spännande deckare med ett bra driv. Så när kommer nästa del?

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4

Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Sara Vallén (del 7)
Antal sidor 330
Utgivningsdatum 2022-02-08
Förlag Bokfabriken
Medarbetare Sokcic, Miroslav (form)
Dimensioner 215 x 145 x 24 mm
Vikt 494 g
SAB Hc
ISBN 9789178353880
Min bok var ett recensionsexemplar från Bokfabriken

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar