lördag 30 april 2022

Ella-Maria Nutti - Kaffe med mjölk

En mamma och en dotter. Ett avstånd mellan dom lika långt som mellan Gällivare och Stockholm. En mamma som har något hon måste säga till sin dotter, något som inte kan vänta. En lika vemodigt finstämd som skimrande berättelse om en förälder och hennes barn och om hur de tunnaste trådarna kan vara de starkaste banden. Hämtat från Bokus 

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Detta är en relationsroman som har fått så enormt mycket positiv kritik.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är fint och har två kaffefläckar som jag skulle irritera mig på om jag hade boken.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst med ett visst driv.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, egentligen inte, det var väl mer handlingen. 

Vad gillade du med boken?


Jag gillade boken den var bra, men dessa hyllningar, njaa, eller hade jag för höga förväntningar?

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Nej, jag hade ingen favorit alls.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

De, var okej, men inget som stack ut.

Vad var annorlunda med denna boken?


Inget jag kan komma på.

Vad kunde gjort boken bättre?


Nej, det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Nej, jag vet inte.

Sammanfattning.


Jag har hört så mycket gott om boken så givetvis var det höga förväntningar. Boken var bra, men något speciellt tyckte jag inte den hade som gör alla dessa hyllningar. Alltså den var bra och lättläst och för en debutbok är det riktigt bra gjort av författaren. Men något saknas för mig för de ska bli full pott.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (108.6 MB)
Språk Svenska
Inläsare Marie Richardson
Utgivningsdatum 2022-02-11
Förlag Wahlström & Widstrand
ISBN 9789146239369
Min bok lyssnade jag på genom Storytel 💛💚💜

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar