söndag 4 september 2022

En smakebit på søndag

Då var det söndag och dags för lite smakebitar som Betraktninger håller i.
Jag läser som vanligt tre - fyra böcker men den jag ger en smakebit från idag är:
Pastosänkan Vera Bengtsson har blivit mördad.

Fotsteg rörde sig fram och tillbaka utanför lägenheten och Sandra hörde röster som pratade med varandra. Bara tanken på att poliserna inlett en mordutredning på andra sidan väggen gjorde henne torr i munnen. För att distrahera sig satte hon på en knastrande lp-skiva som hon fått av Danne. Beatles musik strömmade ur högtalaren och det underlättade att påminnas om honom. Hon önskade sig långt bort härifrån, till en plats där de kunde vara tillsammans utan att familjen hade åsikter.

Det kanske inte är jättekul om de skulle utreda ett mord i lägenheten jämte dit, man skulle kunna tro att mördaren kom tillbaka.
Vad ska ni hitta på idag? Jag ska gå ut i trädgården och få in mina utemöbler.

15 kommentarer :

  1. Jag är lite nyfiken på hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog läst de flesta av hennes, mycket bra böcker.

      Radera
  2. Jag läser sällan flera böcker på en gång, men den här veckan har jag inte riktigt bestämt mig ännu vilken bok jag kommer att läsa. En av kandidaterna gav jag smakbit ifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör det för jag har en i vardagsrummet och en i sovrummet plus ljudböcker,

      Radera
  3. Jag läser också flera böcker samtidigt. Ibland blir det lite för många när jag har två ljudböcker, 2 e-böcker och flera fysiska böcker på g.
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. helt okänd författare för mig! tack för smakebiten! läser ibland ett par böcker på en gång

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är inte superkänd men skrivit ett par böcker.

      Radera
  5. Tack för smakbiten. Har sett boken men inte läst den.

    SvaraRadera
  6. Mord i värmländska Sunne? En hel serie? Dem känner jag inte till, är dålig på att läsa deckare. Lite spännande skulle det allt vara med ett mord i närheten, samtidigt också läskigt förstås. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  7. Just det, hon hade någon grön bok jag var nyfiken på! Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  8. Läst annat av författaren, tack för smakbit!
    Idag var det soligt och hyfsat varmt ute, så utemöblerna får stå kvar ett tag till här. Man kan behöva gå ut och värma upp sig i solen. :) Vill inte öda på ved för tidigt... det kan bli en lång och kall vinter (och någon stödvärme av el lär det inte bli i år, av förståeliga skäl).

    SvaraRadera