torsdag 8 september 2022

Hett i hyllan #147

Bokföring enligt Monika har varje torsdag Hett i hyllan böcker i bokhyllan som dammat lite.
Dessa böcker var på tapeten för något år sedan men hon skriver fortfarande böcker.
Handling:
Finns pappa är död, söp ihjäl sig. Finn vill gå vidare, men det är som att det inte går, som att något hindrar honom och resten av familjen. Något i lägenheten, som har att göra med sakerna som plötsligt försvinner, tv:n som ibland sätts på av sig själv, och Finns mystiska huvudvärk. Ingenting blir heller lättare av att det flyttar in en tjej på våningen under, med en utstrålning som gör Finn mållös.

Rävsång är en genreöverskridande skildring av komplicerade familjerelationer, sorg och förlåtelse. Och brännande förälskelse. Precis som i Christin Ljungqvists tidigare romaner Kaninhjärta och Fågelbarn, får vi även här möta Hanna, som ser sådant som andra inte ser.

8 kommentarer :

  1. Christin Ljungqvist känner jag inte alls till. Så många författare det finns …

    SvaraRadera
  2. Den tror jag inte att jag har sett förut.

    SvaraRadera
  3. Den har jag läst 🙂 Faktiskt hela "serien" och jag gillade nog den första, Kaninhjärta, mest.

    SvaraRadera
  4. Den har jag läst. Och de före också. En bra serie!

    SvaraRadera