söndag 18 september 2022

En smakebit på søndag

Då var det söndag och dags för smakebit. Jag fick Mari Sammelis bok Serien om Julia del 4 men ser att jag missat läsa del 3, nackdelen med serier är att man ska hålla koll på vad man är. Därför läslyssnar jag på den så jag hinner bli klar snabbt.

Smakebiten är från början av boken när Julia ska åka till Vingården. 


Hallå, Richard, Ray”, ropar jag med hög röst flera gånger samtidigt som jag rycker i dörren och försöker få Darth att tystna. Då hör jag Rays röst, svag och avlägsen.

”Ring ambulans, Julia, Richard är skadad och vi sitter fast.”


Jag hoppas ni får en bra söndag, jag ska ut och och städa mitt förråd om nu mitt öga blir bättre. 

18 kommentarer :

  1. Jag vet att jag var nyfiken på den första delen, när den kom, men jag hade glömt bort det. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  2. helt okänd författare för mig. verkar vara en feel good - bok av färgskalan att döma. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker jag blir klar snabbare om jag läser själv men du kanske lyssnar på lite högre hastighet?

    SvaraRadera
  4. lite skrämmande smakbiten på feelgood

    SvaraRadera
  5. Okänd bok men verkar vara feelgood, kommer mycket i den genren.Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Har läst första delen och har andra delen i hyllan, så kommer till denna också framöver.

    SvaraRadera
  7. mmm lite allergisk för den här genren som kallas feel-good, är lite mer feel-bad...jag! Tack för smakbit, serier kan vara jobbiga, samtidigt är det skoj om man kan läsa en hel serie i rad annars hinner man ju glömma...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får inte vara för gulligt då kräks jag.

      Radera
  8. Det var en serie jag missat. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon i serien. Tack för smakbiten och tipsen!

    SvaraRadera