fredag 1 maj 2015

Bokbloggsjerka 1-4 maj

Fredag och 1 maj men också Bokbloggsjerka hos Annika och så är det Robert som klurat ut frågan.

Vilka moderna böcker tror du kommer att räknas som klassiker om hundra år?

Ja, nu kommer jag dragande med min favorit igen.
Kanske har vi inte ens pappersböcker om hundra år. Vi kanske får ett chip som vi placerar i vår avancerade dator, som vi sedan kan läsa som ett hologram.
Fast just nu önskar jag att den fanns ett chip mot förkylning för nu har det drabbat mig igen, var bara två månader sedan sist.
Så gissa vad jag gör idag?
Ha en trevlig helg.
PS: Läste sedan moderna, jag är nog feber-surrig, så jag gör ett tillägg. DS
Nu ska jag absolut VILA.

37 kommentarer :

  1. Agatha Christie måste ju redan räknas som klassiker :) Tråkigt att bli sjuk igen, hoppas det bara är en 24-timmars förkylning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja egentligen men är inte 100 år, fast det är vad jag känner mig som idag.

      Radera
  2. Agatha Christie har väl redan klassikerstatus? Men jag håller med :-)

    Krya på dig :-)

    SvaraRadera
  3. Christie är ju härliga klassiker som nog håller ett bra tag, och Larsson har jag inte läst. De är nog lite för otäcka för mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite otäcka är de men ändå väldigt bra.

      Radera
  4. Millennium-böckerna har jag faktiskt inte läst, men dessa böcker tror jag nästan folk redan räknar till de "moderna klassikerna". :)
    Kurera o krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag funderade på Millenniumserien, men tvekade på om de kommer att hålla i framtiden. Agatha Christies böcker är definitivt klassiker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart den kommer hålla, (eller?) svårt att sia om framtiden. Tyvärr har jag tappat bort min fina kristallkula

      Radera
  6. Stieg Larsson tänkte jag också på, men jag tog inte med honom. Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Klart Christie er en klassiker som fortsatt leses om hundre år. Og Larsson også håper jeg. Han er bare best!!! Hilsen Anette :)

    www.anettesbokboble.com

    SvaraRadera
  8. Tänkte också på Stieg Larsson men han fick inte vara med i slutändan..
    Krya på dig!!

    SvaraRadera
  9. Christie borde redan verkligen räknas som klassiker. Krya på dig!

    SvaraRadera
  10. Stieg Larssons böcker borde definitivt tillhöra klassikerna även om hundra år!

    SvaraRadera
  11. Stieg Larsson har varit jättekul läsning - men jag antar att Lisbeth Salander och hennes polare är ofattbart uråldriga om hundra år??? Eller? God bättring! (en bra bok kan ju hjälpa ...)

    SvaraRadera
  12. Stieg Larsson har varit jättekul läsning - men jag antar att Lisbeth Salander och hennes polare är ofattbart uråldriga om hundra år??? Eller? God bättring! (en bra bok kan ju hjälpa ...)

    SvaraRadera
  13. Stieg Larsson håller nog i 100 år. Krya på dig!

    SvaraRadera
  14. Jag funderade också på Stieg Larsson och tror att hans böcker kommer att finnas länge till men hundra år vet jag inte. Christie är redan klassiker och kommer definitivt att pratas om om hundra år:).

    SvaraRadera
  15. Jag tog också med Stieg Larsson!

    SvaraRadera
  16. Det vore kul och Millenium-serien står sig i framtiden. Jag är lite osäker där...
    Har du sett att det kommer en fjärde del i höst, som är skriven av David Lagercrantz (eller nåt liknande)? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har jag sett det och självklart kommer jag läsa den.

      Radera
  17. Woopsi ... jag läste faktiskt inte ditt svar innan jag skrev mitt inlägg.

    SvaraRadera
  18. Agatha har ju överlevt nästan hundra år.

    SvaraRadera
  19. Agatha Christe är ju redan klassisk, men jag tvivlar starkt på det där med Stieg Larsson. men vad vet jag?

    SvaraRadera
  20. Funderade på Millenium-trilogin, men är osäker på om den kommer överleva även om den är riktigt bra. Christie räknar jag redan till klassikerna :)

    SvaraRadera