onsdag 6 maj 2015

Liebster award

Jag har blivit taggad av Sizzen till en Liebster award, tack snälla.
Här följer hennes frågor;
1. Vilken bok har du starkast minne till?
Camilla Läckbergs Predikanten, jag fick den när jag var riktigt sjuk i influensa en jul och efter den tog jag upp läsandet på allvar igen.
2. Vilken är den sämsta bok du läst?
Spill av Sigrid Combüchen var inte en bok för mig.
3. Vilken bok har haft den största inverkan på ditt liv?(Kanske förändrat ditt sätt att tänka eller fått dig att intressera dig för något nytt)
Mia Törnbloms böcker om självkänsla, om ni har möjlighet gå och lyssna på henne, det är värt det.
4.  Var får du böckerna du läser ifrån?(Köper i en fysisk bokhandel eller på nätet? Eller lånar du på biblioteket?)
Några rec.ex, loppis, second hand och givetvis Bokus och AdLibris. Men så lyssnar jag på en del så mycket Storytel.
5. Finns det någon genre du undviker?Varför?
Poesi för det får mig att somna
6. Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?
Mycket böcker så skriver jag ett eget avslut
7. Kollar du på booktubers? I så fall vilka?
Que????Vad är det?? Upplys mig!!!
8. Har du någon/några favorit bokbloggare?
Jo, det finns några med typ samma smak som jag men jag gillar surfa hos bokbloggare så tips om nya mottages.
9. Vilken bok skulle du räddat om du bara fick rädda en ända bok?
Jag skulle tagit Tusen och en natt för det är arv från min mor.
10. Har du några book boyfriends? i så fall vilka?
Book Boyfriend,,,nähääääää. Men jag följer Hot dudes reading, kanske kan jag lägga in en stöt.
11. Läser du helst på engelska eller svenska?
Svenska 
Nej, några nya frågor eller taggar någon gör jag nog inte, eftersom det är fjärde gången jag svarar så tror jag den gått runt en del. MEN är det någon som ännu ej gjort den, ta chansen.

3 kommentarer :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. lyrik är ju så mycket, korta dikter när barnen var små, hann ju inte läsa då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är sant men aldrig fastnat för det

      Radera