tisdag 19 maj 2015

Tisdagsutmaning: Favoritdjur

Kulturkollo tisdagsutmaning är;

Veckans utmaning lyder kort och gott:

Vilket är ditt fiktiva favoritdjur? 
Ja om man menar bokmässigt och vad jag kommer ihåg från barndomen, så är det;
Visst är han urgullig. Jag hade många av böckerna.
Men om man menar filmmässigt;
Då är det nog Pumpa för han har sådan himla skön stil.
Men Irl är de katter som är mitt favoritdjur.
Under hela tiden jag skrivit detta inlägg, har denna fröken suttit här och kurrat.
Jösses va sövande det är.

20 kommentarer :

  1. Du är en kattmänniska ser jag! (; Som mig! Jag har svarat din kommentar på min blogg. (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, de mesta bilder på mitt Instagram är på katter.

      Radera
  2. Jag minns att jag ofta tittade på Plupp påTV när jag var liten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det kommer jag inte ihåg, bara böckerna

      Radera
  3. Klart det blir en himla bra blogg med en sån assistent! :)

    SvaraRadera
  4. Plupp är väl inget djur, han är en osynling... ;) Fina katter!

    SvaraRadera
  5. hur kunde jag glömma Plupp? som jag till och med har på väggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog för han egentligen inte var ett djur utan ofta tillbringade sin tid med djur

      Radera
  6. Plupp var en favorit när jag var liten, men jag har nog mer sett honom som något slags människa :)

    SvaraRadera
  7. Plupp minns jag med! =) Och så vackra katter du har! Jag delar också hem med fyra katter.

    SvaraRadera