lördag 23 maj 2015

Har du koll på böcker och schlager?

Det har kommit och kommer ut en massa böcker, men har du koll på vilka de är?
1. 
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1 Jussi Adler-Olsen – Den gränslöse
2 Stephen King – Mr Mercedes
3 Carin Gerhardsen  Falleri fallera
4 Carina Bergenfeldt – Sju dagar kvar att leva
5. Simona Ahrnstedt – En enda hemlighet
6. Mons Kallentoft – Leon
7. Jonas Johansson – Mördar Anders och hans vänner
8. Astrid Lindgren – Krigsböckerna
9. Sofie Sarenbrant – Avdelning 73
10.Stefan Ahnhem – Den nionde graven
VEM VINNER IKVÄLL?
Så här tror jag;
1.Ryssland
2.Belgien
3.Italien
Men så här vill jag det ska bli;
1. Sverige
2.Australien
3. Estonia
VAD TROR DU?

10 kommentarer :

  1. Jag hoppas ju på Sverige såklart! Men sen så tycker jag också att Australiens och Belgiens bidrag är riktigt bra. Ska bli spännande att se finalen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med Australiens bidrag är toppen.

      Radera
  2. Tror Israel vinner... Belgien är bra. Men hoppas såklart på Måns. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Israel, oj då måste jag lyssna på den. Mums Måns hejar vi på.

      Radera
  3. Kan nog pricka alla omslag utom nr åtta ;) Jag tror på Ryssland och Sverige. Hoppas dock Måns vinner såklart! Får se hur det går. Italien kommer nog bra till också även om de är lite väl smöriga för min smak ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte Italien, den var så smörig.

      Radera
  4. Haha, jag har visst inte koll på något här. Du får lämna facit på omslagen, det enda jag kunde var nr 9. ESC har jag inte heller nån vidare koll på, det enda jag vet är att jag hejar på Måns :D

    SvaraRadera
  5. Lite sent att skriva nu efter finalen men jag trodde att Australien skulle vinna då han är rätt så poppis runt om i världen och låten var härlig. Hoppades innerligt på Måns men trodde han skulle komma Topp 3. Och att itialien skulle komma långt upp också, så tippningen gick ju okej skulle jag vilja säga.

    Simona Ahrnstedts hade jag koll på men måste erkänna att jag inte har speciellt mycket koll annars :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde också mycket på Australien men där ser man.

      Radera