måndag 5 oktober 2015

Tematrio - Kvinnor skriver om män

Måndag den absolut sämsta dagen på veckan, slutar sent och ska upp illtidigt. Så det blir snart till att krypa ner i sängen med en bok förstås. Mörkt är det tidigt med.
Agatha Christie skriver om Hercule Poirot och Bookmarks nyutgåvor är så läckra.
Carin Gerhardsen skriver om kriminalkommissarie Conny Sjöberg och och i och med denna bok avslutade hon serien. Synd för den är så bra.
Mari Jungstedt skriver om Knutas och jag hoppas verkligen det kommer en ny i serien. För den nya hon skrev var jag inte alls så förtjust i.

22 kommentarer :

  1. Hercule Poirot har jag också i min trio!

    SvaraRadera
  2. hade en känsla av att det fanns många deckare skrivna av kvinnor med män i huvudrollerna

    SvaraRadera
  3. kul att du tänkte på Agatha Christie.

    SvaraRadera
  4. Jag hade också med Poirot! :)

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt inte läst någon av Agatha Christies böcker om Poirot, men det borde jag kanske göra eftersom jag gillar hennes sätt att skriva.

    SvaraRadera
  6. Oj, en trio där jag faktiskt läst om alla tre personerna :)

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Ja jag har börjat gilla honom mer och mer.

      Radera
  8. Jag kom också på en massa deckare bara... men så lossnade det och jag fick lite variation. Men en deckare blev kvar :-)

    SvaraRadera
  9. Mari Jungstedt och hennes Knutas kom med även i min trio. Carin Gerhardsen har jag faktiskt inte läst ännu. Är lite sugen.

    SvaraRadera
  10. Hade tänkt att ta med Gerhardsen, men när jag väl började skriva inlägget var hon som bortblåst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där minnet, hade inte huvudet suttit fast så.

      Radera
  11. Jag kunde nog läsa mer Agatha Christie.

    SvaraRadera