söndag 4 oktober 2015

Ikea, flytt och rätt svar.

I fredags var vi på IKEA och köpte överhyllor till bokhyllorna, plus lite lampor. (Min son tramsar sig som ni ser)
Vi åt buffé med massa olika rätter, jag valde fläskfilé och pizza, fin kombo va?
Man kan inte låta bli utan gå in på Akademibokhandeln, där jag köpte denna bok.
Dock var alla böckers sidor hoplimmade, men jag pratade med expediten och då fick jag den för halva priset. Så fick man sitta med kniv och sprätta upp dem sedan.
Packar lite hos dottern och men det var många pauser men mycket kaffe.
Dagen efter gick flyttlasset men då dirigerade jag mest var lådorna skulle vara, men det gick jättesnabbt.
Utsikten från dotterns nya lägenhet och staden är Falköping, tyvärr 1 1/2 timme från där jag bor.
När vi kom hem så gjorde min andra dotters pojkvän mat till oss. Vilken lyx va?
Idag ska jag vila och läsa.

8 kommentarer :

  1. Vad kul att dina dotter flyttar hit till Falköping. Hoppas att hon ska trivas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det får vi hoppas hon gör, kärleken hennes bor ju där.

      Radera
  2. Praktiskt med överhyllor. Det är nog något som kommer att behövas här hemma snart.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mer bokhyllor kan jag helt enkelt inte köpa, det får inte plats.

      Radera
  3. Kul med ikea och att få fixa i bokhyllorna!! haha jag läste "min dotters andra pojkvän" :P Det blir lite tokigt i bland när man läser!

    SvaraRadera