måndag 19 oktober 2015

Tematrio - Priser och sån't

Så här skriver Lyrans Noblesser på sin blogg;
Idag har jag lite saker att planera så jag återbrukar en trio jag använde förra året då de nominerade till Augustpriset presenterades. Berätta om tre prisade böcker du läst eller har lust att läsa. Det kan förresten räcka med att de varit nominerade. Inte heller måste det vara Augustpriset, var gärna kreativa och hitta lite udda priser.

Denna vill jag väldigt gärna läsa men eftersom det är nummer 2 i en serie ska jag nog läsa nummer ett först, Himmelstrand.
En bok jag har lyssnat på är Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen som är Vinnare av Stora Ljudbokspriset 2014. Mycket bra.
En bok som stått i bokhyllan sedan förra året är Mördarens apa, förra året Augustprisvinnare.
Som en bonus tror jag nog jag kommer lyssna på denna bok.
Ha en skön kväll

24 kommentarer :

  1. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av de här böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. apan lär vara bra, finns i bokhyllan...

    SvaraRadera
  4. Mördarens apa vill jag också läsa.

    SvaraRadera
  5. Stora ljudbokspriset kände jag inte till ens! har inte läst någon av titlarna

    SvaraRadera
  6. Apan verkar väldigt rolig och annorlunda. Och vilken härlig blandning!

    SvaraRadera
  7. Inte läst någon av dessa, men jag vill verkligen läsa När hundarna kommer.

    SvaraRadera
  8. Mördarens apa verkar intressant. Jag läste att det visst är en gorilla som är bokens berättare. Det är sannerligen ett annorlunda grepp!

    SvaraRadera
  9. Det ser ut som ett intressant urval.

    SvaraRadera
  10. Rörelsen kommer jag med största säkerhet att läsa, men eftersom jag går igenom John Ajvide Lindqvists böcker i kronologisk ordning så dröjer det nog ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så brukar jag också göra men de är två som ingår i denna serie så jag gör nog ett undantag.

      Radera
  11. Rörelsen är just läst av dessa (bättre än Himmelstrand, kan man lugnt konstatera). :)

    SvaraRadera
  12. Har inte läst någon av dina böcker.

    SvaraRadera