fredag 2 oktober 2015

Fredag, semesterdag och flytt.

Då var det äntligen dags att åka till Ikea, ska köpa överhyllor till mina bokhyllor dock ska jag inte ha dörrar för de har liksom bytt sort, jag har ej knoppar. (Det blir man lite sur på)
Tanken är också att det ska köpas lite lampor, kanske någon ljusstake. Vi får se vad som trillar ner i vagnen. 
Det ser också ut som hej kom och hjälp i vardagsrummet för alla grejor från tvättstugan står där.
De ska byta värmeaggregat, men nu var det lite försening och annat så det blir i nästa vecka.
Efter IKEA åker vi hit till denna stad sett från berget. Gissa det ni?  Där ska jag hjälpa dottern och packa och sedan packa upp i den nya lägenheten.
Så lördagen kvällen kommer ägnas åt att läsa klart Stormens öga och kanske smutta på ett glas vin.
Ha en skön helg.

10 kommentarer :

  1. Plats för fler böcker? Så fint det kommer att bli när du får ordning igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas och när jag får min tvättstuga tillbaka

      Radera
  2. Mer plats i bokhyllan behövs ju alltid :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. IKEA är ett farligt ställe! Av någon underlig anledning kommer man alltid hem med mer prylar än man tänkt sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag följer en strikt lista men värre inne i köpcentret, förbi bokhandeln

      Radera
  4. Ikea är ju hur kul som helst. Men brukar bli dyrt hihi. Staden är väl Jönköping??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon bodde där innan men nu har hon flyttat en bit ifrån Jönköping

      Radera
  5. Åh vad roligt med ikea! Speciellt om man kan ska köpa för att fixa till i sina bokhyllor!! men visst är det irriterande när de ändrar sortimentet hela tiden! har man bokhyllor i färg så finns det oftast inte den färgen när man tänk köpa fler hyllor eller fler bokhyllor :(

    SvaraRadera
  6. En tripp till IKEA är ju aldrig fel!

    SvaraRadera