måndag 19 september 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 38

Veckans fråga från Barnboksbloggen lyder; 
Vad föredrar du – att välja sådana böcker som du vet att du kommer att tycka om eller att läsa varierat för att utmanas i din läsning? Föredrar du alltså att läsa en genre du är van vid eller väljer du hellre nya genrer? Gillar du att prova böcker från för dig nya världsdelar eller böcker som handlar om för dig nya ämnen, eller föredrar du det hemtama som du vet är säkra kort? 
Jag gillar deckare mest, men läser en och annan fantasy, biografi och just nu en hel del barnböcker.
Jag tycker om mixen, därför har jag alltid några böcker på gång samtidigt. Nya författare provar jag gärna och det finns verkligen många bra svenska författare. Kan även tänka mig att läsa utländska författare också. 

5 kommentarer :

  1. Jag försöker också att variera min läsning, men det är klart att det blir mycket deckare :)

    SvaraRadera
  2. Jag varierar kanske inte så mycket min läsning men då ser jag en hel del serier och filmer som kan kompensera lite så man inte blir less men jag vill alltid läsa mer deckare.

    SvaraRadera
  3. Det är kul att variera så gott man kan :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror att man får ut mest glädje av att variera sig, men inte att det behöver vara ett krav. Gillar man en genre så tycker jag att man ska läsa den :)

    SvaraRadera