söndag 25 september 2016

Kazu Kibuishi - Amulett del 1

Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snart att huset ruvar på hemligheter ... När ett monster drar in deras mamma genom en dörr i källaren följer syskonen efter för att rädda henne - och hamnar i en underjordisk värld, befolkad av demoner, robotar och talande djur.

Kazu Kibuishi är prisbelönt serieskapare, född i Tokyo men lever i Kalifornia. De kommande delarna i Amulett heter Stenväkarens förbannelse, Molnsökarna och Det sista rådslaget. Hämtat från Bokus

En del av er kanske vet att jag i mitt jobb har en skolblogg, där barnen bloggar om de böcker de läst.
Det var en kille som skulle blogga om del 2 i denna serie och han började förklara lite vad som hänt i del 1. Jag tyckte det lät lite intressant och så tyckte jag det var så himla snyggt gjort. Jag lånade med mig del 1 och nu är jag fast. Den var faktiskt superspännande och bilderna är så snygga. Slutet gör att jag måste få tag på del 2. BETYG 4
Inbunden
Språk: Svenska
Serie: Amulett (del 1)
Läsålder: 9-12 år
Antal sidor: 187
Utg.datum: 2012-12-06
Förlag: Bokförlaget Hegas
Översättare: Lottie Eriksson
Illustratör/Fotograf: Kazu Kibuishi
Dimensioner: 230 x 155 x 10 mm
Vikt: 500 g
SAB: Hcg
ISBN: 9789186625375
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

2 kommentarer :

  1. Har du provat att höra av dig till förlaget??
    Den här verkar bra!
    Kram Cissi

    SvaraRadera