fredag 2 september 2016

Bokbloggsjerka 2 – 5 september (tema: filmatiseringar)

Ja, då var man lite sen med att svara på detta, men jag hade stängning på fritids idag och det blev väldigt sent. Sedan ska man hem och laga mat, kycklingpaj med sallad. Veckans fråga;

Personligen är jag inte så intresserad av att se filmatiseringar av böcker jag har tyckt om, eftersom jag med få undantag har blivit riktigt besviken på hur någon kan ”slakta” en bok och göra en skitfilm av den. Hur är det med dig? Har du sett en film som kanske till och med var bättre än boken (eller lika bra), eller har du läst en bok som du tycker ska bli film?

Oj vad svårt jag som sällan ser på filmer, men jag har nog ett exempel.
Men som vanligt, boken var bättre.

23 kommentarer :

  1. Jag älskar både filmen och boken! :)

    SvaraRadera
  2. jag har sett många bra filmer som bygger på en bok.

    SvaraRadera
  3. Det här är nog faktiskt en film som jag inte har sett. Boken har jag inte heller läst :)

    SvaraRadera
  4. Varken läst bok eller sett film - får väl försöka göra det kanske. ;)

    SvaraRadera
  5. Har funderat på att läsa boken, men det har inte blivit av.

    SvaraRadera
  6. Jag har varken läst eller sett filmen, men filmen ligger i min sparade varukorg hos cdon, så den kommer jag att se förr eller senare. Jag kan tänka mig att den är både tänkvärd och vacker att se, med tanke på var den utspelar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är vacker att se på, jag skulle nog kunna se den igen

      Radera
  7. Läste Vild och blev mycket positivt överraskad. Skulle verkligen vilja se filmatiseringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är rätt bra också men inte som boken

      Radera
  8. Hm, känner varken igen bok eller film!

    SvaraRadera
  9. Boken har jag inte läst men jag har sett filmen och den var bra. Kan tänka mig att boken är ännu bättre men det blir kanske att spara in lite lästid - så mycket böcker och kort om tid.... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken var bättre och lite roligare än filmen

      Radera
  10. Både film och bok okända för mig.

    SvaraRadera
  11. Jag skulle gärna vilja läsa den boken.Film är inte riktigt min grej

    SvaraRadera