fredag 9 september 2016

Bokbloggsjerka 9 – 12 september (tema: födelsedag)

Bokbloggsjerka, lite sent men klockan 04.30 när jag åt frukost fanns det ingen jerka än (förståeligt).
Men nu efter jobb och lite vila då är det dags för frågan;
Så här skriver Annika ;
På måndag fyller jag år och på tisdag firar jag det genom att sticka till Barcelona i två veckor (även jerkan tar då semester). En bättre födelsedag kan jag knappt ens tänka mig. I bagaget kommer det att finnas böcker på tyska eftersom jag återigen är student. Så rent bokmässigt är det kanske inte någon drömfödelsedag, men boken som jag läser nu är faktiskt riktigt bra. Den heter Die Sünderin av Petra Hammesfahr. En bok jag kan rekommendera (finns även i svensk översättning), inte minst med tanke på att den är uppbyggd på ett annorlunda sätt och att huvudkaraktären Cora är riktigt intressant.

Har du några ”bokliga” minnen av en födelsedag som ligger dig extra varmt om hjärtat? Hur skulle en perfekt födelsedag kunna se ut om du fick bestämma? Eller har du något annat att berätta som är kopplat till en födelsedag (antingen riktig eller fiktiv)?

Mitt svar;
Om det är någon gång man ska unna sig, är det väl den dagen man fyller år, okej man blir äldre och det är inte kul. Men man har två val fira eller inte fira, då väljer jag att fira för det är mycket roligare.
Den dagen jag fyller år tar jag alltid semester för att kunna göra precis vad jag vill.
En perfekt födelsedag sover man så länge man vill, beställer hem lite god mat, dricker lite vin och läser så mycket man vill.

17 kommentarer :

  1. semester på födelsedagen kan vara kul, annars kan man bjuda sina jobbarkompisar.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en väldigt bra födelsedag!

    SvaraRadera
  3. Läsa så mycket man vill är absolut viktigt! :D

    SvaraRadera
  4. Är ju trevligt om man kan ta ledigt på födelsedagen, men det är oftast trevligt att fira med arbetskompisar också.

    SvaraRadera
  5. Det låter som den perfekta födelsedagen :)

    SvaraRadera
  6. Har faktiskt aldrig tänkt på det där att ta ledigt på min födelsedag, men det låter ju helt klart som en bra idé :)

    SvaraRadera
  7. Ledig på födelsedagen? Det kan nog vara skönt!

    SvaraRadera
  8. Bestämma själv är oftast ett bra sätt att bli nöjd!

    SvaraRadera
  9. Jag brukar också vara ledig på min födelsedag! :)

    SvaraRadera
  10. Skönt att vara ledig på sin födelsedag!

    SvaraRadera
  11. Härligt att kunna ta ledigt på sin födelsedag. Det har jag aldrig gjort!

    SvaraRadera
  12. Ta semester på födelsedagen är kanske inte så dumt! Aldrig fel med en ledig dag liksom!

    SvaraRadera
  13. Ta semester på födelsedagen är kanske inte så dumt! Aldrig fel med en ledig dag liksom!

    SvaraRadera
  14. Din födelsedag låter helt underbar!! Tror att min nästa födelsedag kommer jag tillbringa med barnen en bra bok och god mat :)

    SvaraRadera