tisdag 6 september 2016

Det där med Romance

Kärlek i böcker, eller romance, läser ni det?
Jag kan säga att jag är smått skeptisk om det är något för mig.
Denna bok känner jag absolut inget sug efter att läsa, fast många kollegor (som knappt läser något), gillar den.
Jag brukar hoppa över den romantisk delen i deckare, i alla fall den när de hamnar i sänghalmen.
Det känns som utfyllnad, ungefär som gamla filmer förr, då de plockade in dansnummer och drömmar. 
Jag läste denna i en bokcirkel för några år sedan.
Jag tror jag tyckte den var rätt okej, för jag har del 2 i bokhyllan.
Men den har jag inte läst, däremot har jag läst på bloggar många som lovordar hennes senaste bok.
Ska man ge det en chans, kanske?
Eller man kanske ska hålla sig till sina deckare. Kan säga att detta omslaget gillar jag inte, riktigt äckligt, där vinner nog Simona.

18 kommentarer :

  1. Jag kan inte tänka mig att läsa romance hela tiden, men som omväxling är det ibland perfekt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra mix av olika genre är faktiskt att föredra.

      Radera
  2. Simona Ahrnstedt hör till mina favoriter, det är mycket mer än "bara" romance :)

    SvaraRadera
  3. jag läser allt ❤️ utom om gråa skuggor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag tyckte det stod grå suggor men dem vill man verkligen inte läsa om.

      Radera
  4. Jag läser egentligen inte romance, men jag har en Ahrnstedt i hyllan :)

    SvaraRadera
  5. Romance är inget för mig och den enda bok av Ahrnstedt jag gett mig på läste jag aldrig ut. Hellre då en deckare, gärna svensk.

    SvaraRadera
  6. Jag läser GÄRNA romance. Simona Ahrnstedt är inte alls en dum författare att börja med.

    SvaraRadera
  7. Jag läser otroligt lite Romance. Det är säkert trevligt men det blir absolut inte av.

    SvaraRadera
  8. Ibland dyker det upp lite, men ofta är det ju mord eller monster :P

    SvaraRadera
  9. Nej nej håll dig till deckare men håller med om att Kallentofts nya bok har ett läskigt omslag! Sex i böcker är utfyllnad för mig så det skummar jag igenom, någon gång läser jag någon romantisk bok eller ungdomsbok, få lite variation och jag läste mer sånt förr men nu vill jag mest ha riktigt bra deckare! Hoppas jag har kvar massor av min typ av deckare bland mina olästa böcker här hemma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste mycket Barbara Cartland som ung så jag tror jag är lite mätt på det.

      Radera