fredag 23 september 2016

Bokmässan torsdag

Jag försökte göra mig så fin som möjligt, det lyckades väl sådär. 
Jag hämtade syrran och sedan tog vi tåget till Göteborg, tänk jag har aldrig åkt tåg innan i mitt "hosthost" 25 åriga liv.
Vi var framme ungefär klockan halv tio och då gick jag en sväng på nedre plan, mest barn och ungdom, eftersom jag fått biljett genom jobbet.
ADHD i vardagen var en förläsning jag gick på, den var hyfsat intressant men kändes som den 
var för äldre barn.
Den klassiska mässbilden.
Lite boktips på barnböcker och en ny författare för mig.
Så var det dags för mat, det var lååång kö bara för att komma in och äta. Vilket gjorde att jag missade Mamma Mu föreläsningen.
Skräm barnen till läsning där författarna diskuterade kring sina böcker.
Helena Bross som skrivit om klass 1b 20 böcker.
Hon har dessutom skrivit en hel del annat.
Henning Mankell barnböcker, någon som läst?
Björn Hellberg var givetvis på mässan, min syster fick en bok signerad till sin man.(hon ville inte vara med på bild).
Så var jag på Bokbloggarmingel klockan 15.00 och det var skitskoj att träffa alla bokbloggare IRL.
Tack så jättemycket Kulturkollo som ordnade detta och författare som kom och pratade och fina böcker.
Så åkte vi ner till centralstationen och tog något att äta innan vi skulle ta tåget hem.
Hemfärd med lite sorg, en dag är alldeles för kort tid, jag hann inte med hälften.

3 kommentarer :

  1. Hoppas du får det trevligt på Bokmässan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var trevligt, speciellt att träffa alla bokbloggare

      Radera
  2. Mycket att titta på, var där på fredag.

    SvaraRadera