torsdag 30 maj 2019

Helgfrågan v. 22

Nu går tiden väldigt fort tycker jag och om bara 2 1/2 vecka är det skolavslutning.
Redan nu börjar vissa ta studenten och då kommer ju vi till veckan fråga;
(även denna vecka är det fröken Christina som hjälpt till med frågan)

En bok att ge bort till en student?

Vill ni ha tips inför studenten titt in här Johanna Toftby

Bonusfråga: Vad äter du helst till frukost?
Jag äter havregrynsgröt eller bananpannkaka.
You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

11 kommentarer :

  1. havregrynsgröt är gott, bananomelett också, trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Bananomelett har jag inte provat, skulle kanske testa till lunch någon gång. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. https://boktanken.blogspot.com/2019/05/helgfragan-studentens-mamma-svarar.html
    Det verkar som att man måste ha ett särskilt konto för att lägga upp de där snygga symbolerna nuförtiden, så jag bifogar bara min länk här. Hälsningar från en som snart ska fira flera studenter (men inte ge bort böcker just denna gång).

    SvaraRadera
  4. Havregrynsgröt äter jag INTE!

    SvaraRadera
  5. Bananpannkaka, låter gott. Kanske sommarfrukost för mig. Då äter jag mer frukt.

    SvaraRadera
  6. Bananpannkaka låter inte som min grej ;-)

    SvaraRadera
  7. Bananpannkaka är gott och ganska snabbfixat (gör den på bara ägg, banan och salt). Havregrynsgröt med lingon åt jag jämt förr, ibland dubbelportion för att orka fram till lunch, med det jobb jag då hade. Alltid behövt en rejäl frukost, förstår att jag är lite udda på det sättet. Också. ;)

    SvaraRadera
  8. Äter, eller snarare dricker, gärna smoothie på morgonen och har verkligen inget emot lite rostat bröd att tugga på. :)

    SvaraRadera