tisdag 14 maj 2019

Veckans topplista. Vecka 20: Biografier

Då var det dags för en ny topplista denna gång vill Johannas deckarhörna att vi listar biografier. Nu var det längesedan jag läste en biografi så det ska bli sjukt intressant att läsa era svar.
Denna lyssnade jag på och blev glatt överraskad, Tommy var riktigt rolig och underhållande.
Denna var det många som snackade om, jag är inte överförtjust i Zlatan och inte i fotboll heller. Men boken var riktigt bra.
Detta är en gripande berättelse om en rysk flicka som blir såld till olika män.
Det är nog många som känner till denna, den är faktiskt intressant.
Denna bok vill jag läsa. Är det något av er bloggare som gjort det?
Ha en skön tisdag.
Om ni ser lite barn ute med plakat och ballonger så är det för att vi firar Fritidshemmens dag.

21 kommentarer :

  1. jag gillar författarbiografier, en av dina är med på min lista:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/05/bra-biografier-topplista.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Författarbiografier har jag inte läst några alls.

      Radera
  2. Intressanta titlar, men Körberg orkar jag nog inte med fast han sjunger fantastiskt. Jag uppskattade Zlatan-boken. Alvtegens historia är eländig! Nu orkar hon ju inte skriva egna böcker längre, så synd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast Körbergs bok är bra, annars är jag inget fan av honom. Ja det är tråkigt med Karin.

      Radera
  3. Bara olästa titlar för mig, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Har bara läst Zlatan-boken av dina. Tommy Körbergs bok verkar intressant.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst några av dessa men Körbergs och Alvtegen blir jag nyfiken på! :)

    SvaraRadera
  6. Alvtegens bok vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den får jag nog ta och lyssna på.

      Radera
  7. Jag är Zlatan var så mycket bättre än jag förväntade mig. Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak var otroligt intressant och gripande. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. har inte läst någon av dina biografier. Alvtegen&Thunberg blir jag nyfiken på

    SvaraRadera
  9. Zlatan och Pigge Werkelins bok har jag läst. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  10. Jag har inte ens läst boken om Zlatan, men den skulle jag nog vara lite intresserad av.

    SvaraRadera
  11. Tack för tipsen. Biografier är alltid intressant

    SvaraRadera