torsdag 2 maj 2019

Hett i hyllan #91

Då var det dags för lite Hett i hyllan som Bokföring enligt Monika håller i.
Denna gången har jag hittat en riktig tjockis.
Handling:
Som en drömbild Fotografen Mac är rastlös till naturen, hon gillar omväxling. Så självklart tror hon inte att flirten med den trygge och pålitlige läraren Carter ska leda till något beständigt. Helt oväntat drabbas hon av en förälskelse som är större än hon kunnat drömma om. Men är kärleken hållbar? Doft av rosor Emma är den mest romantiska av de fyra vännerna, och hon har alltid älskat blommor. Därför är jobbet som florist på den gemensamma bröllopsagenturen ett drömjobb för henne. Trots att hon är flitigt uppvaktad av olika män, längtar hon efter att hitta den rätte. Och han finns kanske närmare än hon tror ? Ögonblick att minnas Laurel är trött på att vara singel, och jobbet som konditor på agenturen gör att hon ständigt utsätts för andras lyckliga kärlek. Egentligen vet hon precis vem som är den perfekta mannen för henne, det är bara det att han är storebror till hennes väninna Parker. Och han verkar mer se på henne som en syster. Men en dag vänds allt upp och ner. Den lyckligaste dagen Parker Brown är bröllopsagenturens VD, och den mest välorganiserade av de fyra vännerna. Hon håller koll på allt inom företaget och lyckas ge varje brud vad hon vill ha. Men vad vill hon själv ha? Att låta en flirt utvecklas till en djupare relation är ett stort steg att ta, och hon inser att hon måste våga ta risker och lyssna till sitt hjärta.
Ja, någon gång ska jag ta mig an denna men 1255 sidor läser du inte på en kafferast

7 kommentarer :

  1. En rejäl tegelsten! Har läst några Nora Roberts och har ett par av hennes böcker i bokhyllan men tror inte jag känner igen någon av de där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej med hennes tempo på att skriva böcker kan man omöjligt läst allt.

      Radera
  2. Men VARFÖR dunkar man ihop över 1200 sidor i en och samma pärm? Helt ohanterligt ju! Nora Roberts brukar vara underhållande, har dock inte läst nån av titlarna som ingår i den här tegelstensvolymen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad tänkte jag på som köpte klumpen.😟

      Radera
  3. Nora Roberts ja, henne läser jag inte igen, tror jag.

    SvaraRadera
  4. Nora Roberts är en författare jag inte provat. Undrar också vad det tjänar till att slå ihop så där. Man orkar ju knappt lyfta en sån bok...

    SvaraRadera