torsdag 9 maj 2019

Hett i hyllan #92

Nu är jag lite sen med Hett i hyllan (Bokföring enligt Monika) idag, men jag försöker städa lite och det går inget vidare. Jag hittar otroligt många bra anledningar att inte städa.
Denna bok började jag på men av någon anledning läste jag aldrig klart den, men har hört den ska vara bra. Ni som har läst, vad tycker ni?
Handling:
Oron sprider sig på Stockholms nyhetsredaktioner efter mordet på en kvinnlig journalist. Medarbetare som vant sig vid att dagligen få ta emot hot fruktar nu för sina liv.
Den unga Madeleine Winther på Nyhetsbladet har dock siktet inställt på något helt annat. Hon vet precis hur hon ska ta sig framåt i karriären och nu är hon på väg att göra ett rejält scoop.

Carl Cederhielm har lovat dyrt och heligt att skydda landet mot fiender. Han och hans båda medsvurna har satt samman en lista med tio namn. De ska hämnas dem som inte själva kan hämnas.

I ett land långt bort längtar en man hem till Sverige. Invånarna i den lilla staden är rädda för honom, han som arbetar som livvakt åt den vapen- och narkotikasmugglande ryssen.

Snart kommer deras liv att vävas samman och Sverige vakna upp till en ny, skoningslös verklighet. För Carl Cederhielm är dock uppdraget långt ifrån slutfört. Det är dags att eliminera nästa person på listan.

10 kommentarer :

  1. Den finns i min bokhylla men jag har inte läst den. Brorsan däremot läste den och tyckte den var bra!

    SvaraRadera
  2. Har hört att den ska vara jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag med, får snart ta och läsa den.

      Radera
  3. Patrioterna har även jag stående oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst den, men den står här i hyllan. Kanske dyker den upp i Hett i hyllan hos mig också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det verkar vara flera som har den oläst.

      Radera
  5. Den är grymt bra! Läs, läs, läs!

    SvaraRadera