tisdag 7 maj 2019

Veckans topplista - Vecka 19: Oförglömliga huvudkaraktärer

Johannas deckarhörna kör varje tisdag Veckans topplista.
Psykopaten Christopher Silfverbielke han skyr inga medel för att få precis det han vill. Han trampar mer gärna över lik, tyvärr innehåller de senaste böckerna nästan bara sex, då tappade jag lusten för att läsa vidare.
Ja, men Alan Banks är jag nästan lite småkär i, måste snart lyssna på en bok igen. Jag gillar verkligen Tomas Bolme som läser in dessa.
Lisa som är superhjälten i böckerna är en sådan fin karaktär som månar om alla.
Nu blir det en barnbok till men Frallan är så härlig och generös i sitt sätt. Kärlek ❤
Brickan i Vibeke Olsson serie om flickan som börjar som liten på sågverket och arbetar sig uppåt samtidigt som hon skaffar familj. Förhållandena är inte helt lysande. Detta är bok fem men jag har bok 6 i bokhyllan men har väntat med att läsa den för jag vill inte serien ska ta slut.

23 kommentarer :

  1. blir lite nyfiken på dina, här mina karaktärer:
    https://johannasdeckarhorna.wordpress.com/2019/05/07/veckans-topplista-v-19-oforglomliga-huvudkaraktarer/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där länkade du nog lite fel men jag hittar dig nog ändå

      Radera
  2. En härlig blandning! Glömde tänka på barnböcker, där finns ju så många fina karaktärer som stannar med en länge. :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du har med barnböcker!

    SvaraRadera
  4. Psykopaten kan jag tänka mig att man inte glömmer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte, han är där och spökar ibland.

      Radera
  5. Alan Banks tycker jag också om. Robinson skriver bra deckare. Och ännu en påminnelse om att jag borde läsa om Bricken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde du för de böckerna är verkligen bra.

      Radera
  6. Sågverksungen tyckte jag om, gav upp serien vid fjärde boken. Psykopaten skulle jag inte vilja läsa om, oförglömlig eller ej. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just för han är som vidrig som man inte glömmer

      Radera
  7. Har läst några av Öhrlunds böcker om Silverbjelke, samma med Robinson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Robinson måste jag snart ta tag i att läsa, ligger lite efter

      Radera
  8. Silfverbielke ja, han minns jag, men jag la ner den serien efter några böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förståeligt jag läser den inte längre heller.

      Radera
  9. Silfverbielke trodde jag fler skulle ta!

    SvaraRadera
  10. Vibecke har jag läst och tyckt om.

    SvaraRadera
  11. Silfverbielke stod jag inte ut med helt enkelt. Peter Robinson gillar jag. Sågverksungen står i min hylla. oläst ännu så länge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Peter Robinson måste jag snart läsa igen.

      Radera
  12. Bricken fick vara med på min lista också!

    SvaraRadera