torsdag 16 maj 2019

Helgfrågan v. 20

När man läser en bok och så lägger man ifrån sig den ett tag och så börjar man läsa igen. Då kan man ha glömt någon person i boken (i alla fall jag). Vem i hela friden var Lisa, vad gjorde hon?😕 Då får man skumläsa.🤨
Därför tycker jag det är så himla bra när det finns en presentation av personerna i boken.

Vad saknar du i böcker?

Bonusfråga: Vad gör du för att motstå suget, när du ser en sådan annons?
Skulle ni mot förmodan tycka frågorna är töntiga eller av någon anledning inte kan svara på dem, så pladdra på.
Samt skicka in frågor till eggetbok@gmail.com
📕📘📗📒

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

6 kommentarer :

  1. vissa författare har alltför många personer i sina böcker. Romaner köper jag sällan, hittar dem på biblioteket, mina fackböcker sällan på rea. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är otroligt hur många man kan stoppa in i en bok.

      Radera
  2. Håller med om att det kan vara bra med ett persongalleri i början av boken. Det hade alltid Bo Baldersson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det var längesedan jag läste de böckerna.

      Radera
  3. Just läst en Maria Lang och kom att tänka på att i dessa böcker finns det ju nästan alltid(?) personförteckning i början, och ofta även kartor... även när det känns att det inte behövs lixom. ;)

    SvaraRadera
  4. Persongalleri är bra ibland. Game of Thrones-böckerna hade jag aldrig klarat av utan den hjälpen ;)

    SvaraRadera