torsdag 16 maj 2019

Hett i hyllan #93

Då var det torsdag och dags för lite heta böcker, titta in hos Bokföring enligt Monika.
Denna hittade jag i hyllan oläst och handlingen;
Bokcirkeln berättar historien om Clare, Harriet, Nicole, Polly, Cressida och Susan - sex kvinnor i olika åldrar, med olika bakgrund, vars liv korsas i den läsecirkel de alla tillhör. 

Bokcirkeln berättar historien om Clare, Harriet, Nicole, Polly, Cressida och Susan, sex kvinnor i olika åldrar, med olika bakgrund, vars liv korsas i den läsecirkel de alla tillhör. Sammankomsterna blir ett forum för att diskutera, inte bara de böcker de läser, utan också bekymmer med pojkvänner, äkta män, gamla mammor och tonårsdöttrar. Allt eftersom månaderna går blir vänskapen mellan kvinnorna allt starkare och de tar allt större del av varandras liv. Mycket chamigt, roligt och insiktsfullt beskriver Elisabeth Noble de olika draman som utspelas i de sex kvinnornas liv. Dessutom får läsaren tolv bra lästips genom kvinnornas val av böcker till läsecirkeln.
Låter superbra.

8 kommentarer :

  1. Den här har jag läst för ganska många år sedan! :) Har för mig att jag gillade den.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Nej det vore nog omöjligt att känna till alla.

      Radera
  3. denna är oläst i bokhyllan, jag tror jag har en dvd också.

    SvaraRadera
  4. Har aldrig hört talas om boken tidigare, men den låter bra.

    SvaraRadera
  5. Har aldrig hört talas om den. Titeln är ju lockande :)

    SvaraRadera
  6. Aldrig hört talas om, men den låter ju intressant

    SvaraRadera