torsdag 23 maj 2019

Helgfrågan v. 21

Denna vecka har jag fått hjälp av Fröken Christina med frågan och den är ganska passande eftersom det är mors dag till helgen.
En bok du skulle kunna ge bort till din mamma?
Min mamma finns inte i livet, men hon skulle säkert vilja ha en feelgood roman.
Bonusfråga: Om du själv skulle få en mors dags present, vad skulle det vara?
Denna skulle jag gärna vilja ha, men eftersom jag har så många böcker räcker det med att barnen hör av sig.

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

21 kommentarer :

  1. vi firar allt som går att fira, min mor fyller år nästan på Mors dag, min syster bjuder på middag.

    SvaraRadera
  2. Min mamma får ett nallebud :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nallebud??? Jag skulle nog vilja ha Chippendales som kom och dansa lite😁

      Radera
  3. Jag har fortfarande Mafioso på läslistan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har de två första böckerna olästa men vill gärna ha den så kan jag läsa alla i ett svep.

      Radera
  4. Inte läst något av författaren men är lite nyfiken på Yxmannen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått de tidigare böckerna i julklapp

      Radera
  5. Celestin står sedan länge på min läslista. tänkte närmast på Yxmannen

    SvaraRadera
  6. Det blir ingen present till min mamma, men vi åker och hälsar på henne på lördag och firar samtidigt hennes sambos 91-årsdag, som egentligen är på tisdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl det bästa att få besök istället.

      Radera
  7. Det är trevligt att fira allt som går att fira. Presenter eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade varit glad om barnen bjöd mig på mat.

      Radera
  8. Att barnen hör av sig kan vara present nog

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis det är absolut viktigaste.💕

      Radera
  9. Feelgood verkar inte funka varken för mig eller min över 80-åriga mamma. Vi har nog i mångt och mycket samma tycke när det gäller böcker, trots åldersskillnaden. Trevligt när man till stor del kan läsa samma sorts böcker. Många av mina lästa rec.ex. hamnar antingen hos syrran eller mamma till slut. Men science fiction-böckerna stannar i hyllan hos mig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gillar helt olika inom familjen, dottern gillar historia och hennes man fantasy.

      Radera
  10. Celestins bok är högt upp även på min önskelista.

    SvaraRadera