fredag 1 januari 2016

#vinter med Kulturkollo #nyår

Jag har bestämt mig för att hänga på #vinter med Kulturkollo.
Dukningen går i vitt och silver.
Förrätten består av en röra bestående av Halloumi, rödlök, tomat och basilika på vitt bröd. Den gjorde äldsta dottern fästman.
Huvudrätten gjorde jag som var Italiensk fläskfilé, klyftpotatis, sallad och favoritsås.
Tyvärr missade jag att foto desserten som var Italiensk citronpaj, den gjorde yngsta dotterns pojkvän.
För det är nämligen så att ingen av min flickor har något intresse av matlagning, underligt jag som alltid varit så intresserad.
Sedan bestod kvällen av brädspel, detta heter Carcassonne och är ett strategeispel.
Sedan spelade vi The Resistance och Coup till väldigt, väldigt sent.

4 kommentarer :

  1. Vad fint ni hade dukat :) Det där med sällskapsspel var ett bra tips; får komma ihåg det till nästa år då det blir lite segt att vänta på tolvslaget annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här var verkligen ingen seg väntan.

      Radera