torsdag 24 augusti 2017

Hett i hyllan 22

Då var det dags igen för lite heta hyllor. Så här skriver Bokföring enligt Monika:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
Ja, här finns en hel del bland annat denna bok, ett inköp från Ullared.
Handlingen:
Han bor i ditt kvarter, i ett fint hus med en välskött trädgård. Han handlar i samma mataffär som du och vinkar glatt när du svänger in på garageuppfarten. Han är helt normal.
Vad du inte känner till är att han har byggt en bur i sin källare, och att maten han köper är till den unga kvinna han håller fången där. Hon är bara en i raden av kidnappade kvinnor som inte har en aning vad som väntar.

Han känner en tillfredsställelse i att plåga andra, så har det alltid varit. Det är helt normalt.
Så träffar han expediten i fiskdisken och plötsligt förändras allt. 
Men visst låter det riktigt läskigt.

14 kommentarer :

  1. Den låter ju riktigt spännande!

    SvaraRadera
  2. Usch så obehagligt... Kände inte till boken alls faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den superbilligt i Ullared.(GeKås)

      Radera
  3. Den köpte jag på årets bokrea, så kanske dyker den upp i min Hett i hyllan om tre-fyra år :)

    SvaraRadera
  4. Låter spännande. Det är alltid lättare att köpa böcker än att läsa dem :). Tänk om det vore lika lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker det går jättebra att köpa massa böcker.

      Radera
  5. Kan säga att boken är inte jättebra men ändå läsvärd, speciellt att den är skriven ur förrövarens jag. Jag rekommenderar att du läser den rätt snart ändå. Detta låter verkligen förvirrande, är den bra eller inte...?

    SvaraRadera
  6. Den låter spännande. Jag kände inte till den boken.

    SvaraRadera