tisdag 22 augusti 2017

Veckans topplista

Johannas deckarhörna har startat Veckans topplista och denna vecka handlar det om:

Den här gången är det dags för sommarens bästa. Nästa vecka är det 1 september, det är höst i luften och sommaren går oundvikligt mot sitt slut. Så vilka fem titlar har ni gillat mest av de ni läst i sommar? 

Oj, oj det borde varit världens enklaste men tyvärr, tyvärr så ligger jag inte riktigt i fas. Det har varit massa annat flyttning *2, vattenskada och tandvärk.
Jag fick en tid hos tandläkaren idag men de hittade inga hål och det var fantastiskt eftersom jag har Sjögrens. De ville jag skulle jobba mer med tandköttet, fick någon pinne att köra emellan tänderna. Så fick jag bananlack med som värsta barnet.😌

Här kommer de jag vaskat fram;
Sara Bergmark-Elfgren - Vei
Sofi Poulsen - Mamman och den lilla draken
Cecilia Sahlström - Vit syren
Katerina Janouch - Vapendragerskan
Widmark & Lidbeck - Talmannens hämnd
Fem superbra böcker som jag absolut tycker ni ska läsa. Om ni letar efter omdöme om böckerna så kommer det när livet inte går i 200 km/h..

11 kommentarer :

  1. Vit syren ska jag absolut läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte det var en lättsam deckare. Många är så sjukt tillkrånglade

      Radera
  2. Kul att du fick ihop fem som du gillat även om det inte varit den bästa lässommaren. Hoppas det fixar sig med din tandvärk och att lacken gör susen.

    SvaraRadera
  3. Det ser i alla fall ut som en härlig blandning! Hoppas att du får en lugnare höst och slipper tandvärk och vattenskador.

    SvaraRadera
  4. Jag är riktigt nyfiken på Sara Bergmark Elfgrens nya!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av böckerna i din lista

    SvaraRadera
  6. Trevligt med blandade tips! Hoppas det blir en bra höst utan tandproblem, vattenskador.

    SvaraRadera
  7. Idel olästa böcker, men Vit syrén är jag lite, lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av böckerna, tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att läsa att du tyckte bra om Vit syren! Tack/Cecilia

    SvaraRadera