söndag 13 augusti 2017

Tove Jansson - Tove Janssons samlade serier. D 4

Fjärde delen i Alfabetas efterlängtade utgivning av de fantastiska serierna som Tove Jansson ritade för London Evening News på 1950-talet. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag köpte den på Bokmässan för en billig penning.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Underbar, fina teckningar och fint omslag.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 
Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Nej

Vad gillade du med boken?

Jag tycker om serier och jag gillade även dessa, men man fick tänka till lite.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Nej jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Muminfigurerna och min favorit bland dem är nog My, men alla är mysiga.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det var en Muminserie
 


Vad kunde gjort boken bättre?

Nej, det vet jag inte 
 

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Jag ska kolla på Bokmässan om jag hittar fler serier 

Sammanfattning.

Fin bok och fin serie om Muminfigurerna. Denna kanske inte var så rolig utan lite mer tänkvärd.
 

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 3+
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Tove Janssons samlade serier (del 4)
Antal sidor 110
Utgivningsdatum 2010-09-27
Upplaga 1
Förlag Alfabeta
Översättare Barbro Lagergren
Originaltitel The Complete Tove Jansson Comic Strip
Dimensioner 310 x 220 x 15 mm
Vikt 820 g
SAB Hci
ISBN 9789150112719
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

4 kommentarer :