torsdag 3 augusti 2017

Hett i hyllan #20

Det har varit lite mycket i sommar, så jag har inte gett mig tid 🕘 att vara med i Monikas Hett i hyllan. Men nu tog jag mig i kragen, för böcker som är olästa finns det gott om i bokhyllan.
Denna fick jag som en överrasknings-rec.ex av ICA-förlaget och jag ställde in den i bokhyllan och glömde bort boken.
Nu har jag läst att en del med de sjukdomar jag har faktiskt blivit bättre med en sådan kost, jag har fortfarande tveksam, men kanske man skulle läsa boken i alla fall.
Vad tror ni? Humbug eller inte?

9 kommentarer :

  1. Jag tror definitivt att den kan vara intressant att läsa. Annars tar jag alla såna här dieter med en stor skopa salt även om jag plockar in ett och annat efter eget huvud i vår kosthållning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kan man göra, det får inte vara för krångligt och så vill jag inte ta bort allt gott.

      Radera
  2. Jag tror att chanserna att det hjälper ökar väsentligt om man TROR att det ska hjälpa ...

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag är generellt skeptisk mot olika typer av dieter så jag är nog inte rätt person att svara....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag med, tror på att äta allsidigt.

      Radera
  4. Även jag är skeptisk mot alla typer av dieter, men kanske kan man bläddra i en sådan här bok och få lite idéer :)

    SvaraRadera
  5. tror nog att där kan finnas en del att hämta. men inte slaviskt följa en diet. och visst måste en unna sig goda saker. livskvalitet är värt en hel del.

    SvaraRadera
  6. Det är nog inte fel att läsa den i alla fall!

    SvaraRadera